WestCoast Racing redo för hemmarace

Publicerad 7 juli 2009, 10.19 av WestCoast Racing.

I helgen är det dags för Falkenberg, teamets hemmabana och det sista racet innan sommaruppehållet i STCC. WestCoast Racing hade ett kanonrace här ifjol med en dominant dubbelseger och efter framgångarna på Ring Knutstorp är det stora förhoppningar inför helgens race. Tävlingshelgen kommer att inledas med ett officiellt STCC-test redan på torsdag följt av träning, kval och race på lördagen.
Teamchefen Dick Jönsson-Wigroth tror på en bra helg och ser fram emot en rejäl urladdning inför sommaruppehållet.
– Jag tycker vi har koll på allt och känner oss redo för helgen. Det känns alltid skönt att få ladda ur inför ett sommaruppehåll. Vi är snabba på Falkenberg och kan inte ha annat än höga förväntningar inför den här helgen.

Robin Rudholm kommer till Falkenberg med fältets tyngsta bil efter framgångarna på Ring Knutstorp. De två andraplatserna gjorde att Robin klättrade till en tredjeplats i mästerskapet.
– Falkenberg är en kul bana och även teamets hemmabana och vi har kört många varv här. Jag är fortfarande glad efter Knutstorp och har varit taggad inför den här helgen sedan dess. Jag har den tyngsta bilen den här gången så testet på torsdag är välkommet. För mästerskapet är det viktigt att ta mycket poäng en sådan här helg och det är helgens mål.

Richard Göransson ligger på en femteplats i mästerskapet och laddar nu för en klättring i tabellen.
– Det känns som min första säsongshalva har varit stolpe ut så på Falkenberg är det dags att vända det till stolpe in inför säsongens andra halva. Det borde bli en bra helg, teamet hade fantastiska bilar här förra året och farten vet jag att vi har. Målet är givet, ta in på mästerskapstäten lagom till sommaruppehållet.

Hör mer av förarnas tankar inklusive ett varv med Richard Göransson runt Falkenberg i den senaste filmen. Nästa rapport blir från torsdagens testdag.

Viktlista inför Falkenberg:
1220 kg Robin Rudholm BMW 320si
1205 kg Thed Björk BMW 320si
1205 kg Jan Nilsson BMW 320si
1195 kg Richard Göransson BMW 320si
1184 kg Robert Dahlgren Volvo C30
1180 kg Joakim Ahlberg BMW 320i E46*
1174 kg Tommy Rustad Volvo C30
1170 kg Fredrik Ekblom Volkswagen Scirocco
1170 kg Patrik Olsson Volkswagen Scirocco
1170 kg Mattias Andersson Alfa Romeo 156
1160 kg Viktor Hallrup BMW 320i E46*
1160 kg Dick Sahlén BMW 320i E46*
1155 kg Roger Eriksson SEAT Léon
1150 kg Pontus Mörth Chevrolet Lacetti
1150 kg Tomas Engström Honda Accord
1150 kg Claes Hoffsten Alfa Romeo 156*
1150 kg Tony Johansson Mercedes C-Class*
1145 kg Mikael Ohlsson Peugeot 407*
1145 kg Viktor Huggare Opel Astra*
1145 kg Johan Kristoffersson Audi A4*
1145 kg Andreas Simonsen Audi A4*
1135 kg Ronnie Brandt Volvo S60*
1135 kg Johan Stureson Peugeot 308

Senaste nyheterna