Mekaniskt haveri efter stark uppkörning

Publicerad 26 augusti 2012, 15.15 av Ola Lennström.

Det blev ingen målgång för WestCoast Racing i söndagens race på Lausitzring. Teamet tvingades bryta på utvarvet efter depåstoppet med en trasig drivaxel efter att Fredrik Lestrup kört en stark första stint och avancerat fem platser och blandat sig i kampen om poäng.

Fredrik Lestrup höll sig undan problem i en rörig start innan han började avancera och ta placeringar. Han gjorde flera omkörningar och var i slutet av sin stint i kamp med DB Motorsports BMW Z4GT3 och en Mercedes som båda tog poäng i racet. Efter cirka 30 minuter gick Fredrik i depå och lämnade över till Martin Öhlin.
– Bilen fungerade mycket bra idag och jag är väldigt nöjd med min stint och körning idag, säger Fredrik. Jag höll mig undan problem i starten och och kunde sen börja avancera. Teamet hittade verkligen rätt med inställningarna och det gick verkligen att attackera med bilen idag. De som jag fightades med tog poäng och det känns väldigt surt att tvingas bryta. Martin var stark på warm-up imorse och hade kunnat köra en riktigt bra stint. Tråkigt slut på den här helgen, det var poängchans på en för oss svår bana som försvann.

För Martin Öhlin blev det bara ett utvarv. Drivaxeln gick sönder bara fyra kurvor efter depåstoppet och han kunde inte göra annat än ta sig tillbaka till depån och bryta racet.
– Det är inte mycket att säga om mitt race. Det blev väldigt kort, konstaterar Martin. Fredrik gjorde en väldigt bra första stint och gav oss chans att slåss om poäng. Bilen kändes väldigt bra på warm-up imorse så jag såg verkligen fram emot racet men det tog tyvärr slut. Det har ändå varit två roliga helger med WestCoast Racing i GT Masters och nu laddar jag om för TTA på Anderstorp nästa helg.

Click for English version

Resultat, race 2 Lausitzring

Senaste nyheterna